Tuesday

Penipuan SPR - Dakwat kekal boleh padam dengan air sabun


PROSES pengundian awal hari ini menjadi haru biru apabila dakwat kekal yang dicalit di tangan pengundi rupanya boleh dipadam dengan mudah menggunakan air sabun.

Lihat gambar bagaimana salah seorang tentera yang baru sahaja membuang undi menunjukkan dakwat yang dicalit di jarinya dengan mudah boleh dihapus begitu sahaja.

Laporan polis dibuat di seluruh negara diketuai pimpinan Pakatan Rakyat berhubung isu dakwat kekal ini.

Pengerusi SPR dan timbalan sila letak jawatan dan masuk rancangan Maharaja Lawak Mega!

Sent from my BlackBerry

263 comments:

  1. Lawak der.milo suam buat lawak dah.aku pun baru mengundi gak x hilang pon dakwat nya.itu misti pelakon tu sajer nak buat isu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekadar ckp je bro...tunjuk buktilah hoiii...kami nak tau jugak yg mana satu betul.....ini isu bukan main2

      Delete
    2. Haha..xpyh nk ngaku baru undila bro...ko ni cyberclown umno yg menyamar je...

      Delete
    3. Haha..xpyh nk ngaku baru undila bro...ko ni cyberclown umno yg menyamar je...

      Delete
    4. Kasi menang sama DAP , singapore cina pegang...kasi MALAYsia cina pegang...melayu pandai...hahahahahahaha

      Delete
    5. Macai umno mai berak dh sini. Ko tu baru undi tp dh xbasuh mna nk hilang la ngok. Ni org ckp dakwat boleh hilang kalau basuh...wakakakak

      Delete
    6. Ini semua salah umno berak kat sini.. orang yang berak kat sini mesti dah dibayar umno kan..kan..kan..

      Delete
    7. Sajer jer tu milo suam nak buat lawak dh x dak berita nak post.boss dh bayar kalau x dak bahan mcm mana nak dapat ongkosnya

      Delete
    8. Betul betul betul......ini semua salah umno/bn jangan x betul

      Delete
    9. Kalu stakat basuh saja ngn air. ..mmg x tanggal...cuba basuh dgn sabun n sental sikit...gerenti ilang...

      Delete
    10. DIDI KOTA BELUD30 April 2013 18:41

      Persempadanan parlimen orang bukan islam ditambah....sementara pesempadanan di negeri yang majoriti islam dikurang atau dikekalkan....soalan nya....SIAPA YANG BUAT SEMUA NI MASA DIO ADO 2/3 KUASA.......???...pikir bijaklah macai umno semua......jangan bodoh tu diwaris ke anak anak...takat kau sorang dahlah......

      Delete
    11. Kamu kena jawab ngn anak anak kamu nnt bila dia tanya abah ketua kita jual roti canai spanda ker abah?

      Delete
    12. Kamu juga kena jawab bila anak kamu tanya abah mereka gelarkan pemimpin kita aljubs apa bendanya aljubs tu abah?

      Delete
    13. KENAPA LA KORANG SEMUA MENYALAK KT CNI.TUNGGU JE LAH KORANG MENGUNDI NANTI.TENGOK HILANG KE TAK.APE ADA PADA GAMBAR.JANGAN MUDAH TERPEDAYA.

      Delete
    14. salam semua warga malaysia.saya melayu di singapura.sebenarnya saya sedih melihat keadaan melayu di malaysia berpecah belah.kenapa tidak diwujudkan 1 parti politik sahaja untuk orang melayu.oleh itu,melayu akan menjadi kuat.saya faham walau ideologi berbeza tetapi matlamat perlu satu untuk membela bangsa melayu.jangan jadi seperti kami disini.suara minoriti dan sering ditindas oleh kerajaan bangsa cina.pesanan saya untuk semua.orang cina lebih kuat rasis daripada melayu.jangan terima nasib seperti kami kerana melayu di malaysia adalah inspirasi kami melayu singapura

      Delete
    15. kepada melayu singapore... kami mmg xnk brpecah tp bau pekung umno telalu busuk utk dsmpan.. kalau melayu islam,jgn la main fitnah... hujah gune fakta la,PR bentang fakta,mereke bentang fitnah.bile ajak debat,mereka takut.. ape kes?jgn takut la,melayu malaysia xkn dijajah oleh kaun lain,jgn slalu sgt tgk tv kami,tv kami kalau bab politik mmg hancus.. hari2 PR je yg salah,umno roboh masjid kat terangganu xnak plak tv beritakan.kalau nak pk melayu je smpai bile pun xbleh maju... kalau cine sngapore kaye,xde nak heran sbb pemimpin cine tp kat malaysia ramai cine kaye pemimpin melayu... masalahnye bkn melayu berpecah tp pemimpin yg xjge melayu.mereka rbuk jge lembu... peace...

      Delete
    16. bukan umno yg perlu dipersalahkan tp orang2 umno yg x amanah wajar disalahkan.sama dlm pr jgk.bukan pr perlu disalahkan tp orang pr yg x amanah perlu disalahkan.ibarat dalam satu sekolah.guru adalah pemimpin politik manakala anak murid adalah ahli politik.kalau guru tidak amanah,x kan anak murid nak salahkan sekolah.

      Delete
    17. 506pm kau lah manusia paling bangang al lol di malaysia, faham undang2 tubuh negara dan perlembagaan... ni kau telan apa saja yg cukong BangsatN suap.. malu le kalau anak cucu nanti kata 'atuk aku dulu bangang..'

      Delete
    18. ni le ulasan pakatan haram , toron bini orang kata umno punya angkara, langgan cina doll kata umno suruh buat , balon jubok jantan pun umno suruh balon , stopa henjut dgn GRO pun angkara umno , jalang hisab kote pun salah umno juga ......... lain kali jadi jantan le pakatan haram berani buat berani tanggung le.......akai ada ka. ni le ulasan pakatan haram , toron bini orang kata umno punya angkara, langgan cina doll kata umno suruh buat , balon jubok jantan pun umno suruh balon , stopa henjut dgn GRO pun angkara umno , jalang hisab kote pun salah umno juga ......... lain kali jadi jantan le pakatan haram berani buat berani tanggung le.......akai ada ka

      Delete
    19. Kpd anon 91.Jgn nk bidaahla ko melayu Spore.aku hr2 pi kerja kt sana cari mkn dn duduk do jb.smbyng pun kt mesjid disana.takde masalah.kwn2 melayu spore hidup mewah blh beli rumah lg kt JB.kami mujur ada keja kt spore blh la sara klga diJohor mewah sikit.lu kalo org spore yg susah grantee kaki mabuk dn pemalas.ni realiti bro tgk di tambak jam 5pg ramai rakyat johor cari mkn disana.jenayah dan kes ragut tak wujud.aman bro.lu penipu la!

      Delete
    20. Sy org Singapore.We are happy in Singapore.tak de sekatan utk org islam.Even U Azhar Idrus dn lain2 dr malaysia n Indonesia bebas berceramah di mesjid2.so don't look down at us.We are happy living with multi racial community.Anak2 saya semua belajar di university walaupun saya berkerja sbg security tapi dpt bantuan penuh dari kerajaan.I'm Malay.Parti apa pun janji kami tak ditindas.Nak tunai hj pun digalakkan tau.

      Delete
    21. Apa kata kita pakat pakai baju askar lps tu tunjukkan jari yg tak ada dakwat langsung.... Bole ke ! Korang jngan percaya sngat kelentong MILOSUAM nih...!!!!

      Delete
  2. Mmg cnfirm bleh ilang. Bkn lakonan. Bleh turun la kem2 tentera g tgk jari org2 yg da mengundi.

    #setia pada raja negara n bkn BN or PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. bekasMacaiUmno30 April 2013 23:24

      ni aku suke... setia kpd agung bkn parti.mslhnye macai rm20 xfhm2... xkire la askar polis undi sape tp spr kene la telus... peace..

      Delete
  3. Btl ke bro?blh hilang cuci dgn sabun.mcmn gua nk percaya dgn SPR ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spr tak salah ini semua kerja umno lah bongok.. kan..kan..kan..

      Delete
    2. kite xde pilihan,kene pecaye jg... biar tuhan yg tentukn... manetau spr ade care lain ke...

      Delete
    3. awat tanak kata cuci ngan KY gel @ jolok pungkok aljuburi

      Delete
    4. Spr 1000% dah telus. Yg x telusnya mangkuk2 pr....bikin kecoh jer...

      Nak lebih telus, cop kat seluar dalam..kalau pas letak muka mustapha ali...hahahaha

      Delete
  4. Kasi menang sama DAP , singapore cina pegang...kasi MALAYsia cina pegang...melayu pandai...hahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbahagian dari manusia yg penakut...biasa hidup snang. ..kata kturunan pahlawan la...takkan melayu ilang di dunia la...huh...haramm!

      Delete
    2. Sewa jet peribadi kempen naik helikopter ini x swnang lagi ker yeop

      Delete
    3. melayu memang x ilang.tp jadi barua cina je la ko ni.

      Delete
    4. oi macai.... aku keje ngan cine,xde pilihan.dlu aku keje ngan melayu tp slalu xadil.bile kne bodek skit cair... pkerja mlas pun bos suke asal pndai bodek.ko dtg slangor,ko crikn bos melayu utk aku,gaji aku nak dlm 2.5k je.ok?.xabes2 melayu.... yg miskin pun melayu... kalau ko boleh kire jumlah manusie,bru ko sedar brape ramai melayu keje bwh cine.umno ade buat kilang utk melayu ke?stakat brim 500 kat slangor ko bleh buat baya rumah je,silap xmampu kot.ko tu pun,parti je melayu tp keje ngan cine gak... kalau benci cine sgt,jgn keje ngan cine,jgn beli brg dr kdai cine,jgn brgaul ngan cine... aptb!

      Delete
    5. Jangan salahkan orang bro kenapa orang melayu kebanyakan kurang beekemampuan? Sbbnya pemalas tidak tahu berusaha hanya tahu mwngharapkan bantuan dan yang paling bagusnya hasad dengki khianat.lepas tu menyalahkan kerajaan tak bantu.tp bila di bantu pimjaman peeniagaan mula mula dia beli kereta pas tu hampeh gulung tikar.cuba lah jadi macm orang cina berniaga mereka berusaha intuk memajukan peeniagaan buat duit. Tp orang melayu bila maju ckit mulalah yang peetama tambah bini.paa tu enjoy lingkop lagi marah lag kat kerajaan.jangan marah kawan kawan ini adakah kenyataan.

      Delete
  5. Kite anggota bukan anti SPR or kerajaan. Tp mmg btol2 boleh dihilangkan kalu nk. Just guna sabun biasa cm shower foam or sbun basuh pinggan pn bleh. Mohon SPR beri penjelasan. Mgkin sbb order dakwat byk2 dier ad berlaku ketirisan n masih ad masa utk cek semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada tanggal...fitnah betul la.....cuba tgk ngan org yg dh ngundi....brdosa buat fitnah ni...

      Delete
  6. Ini semua salah umno.. keh..keh..keh..

    ReplyDelete
  7. Apa dah jadi? Yahudi doakan kemenangan Pakatan! Ada apa-apa ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua salah umno.. mesti yahudi ni dah di bayar umno... hikhikhikhikhik...

      Delete
  8. tuan punye jari ni dah keluar mengundi ke.. belum lagi kot.. sebab jari tu nampak bersih sgt......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh ngundi kt dalam hotel.

      Delete
  9. Kit siang kena halau dengan orang ramai kt pasar pg kt johor malu bro mcm kmbing jampari lari.ini misti salah umno..hohoho....lalalala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bodo tahap gaban ni mesti salah PR. hohoho....lalalala

      Delete
    2. Penjilat juboq dh mareeee

      Delete
    3. orang johor memang x suka kit siang dari dulu lagi.pegi jahanam dari johor.

      Delete
    4. padan muke kene halau.skrg baru ko sibuk nk johor yer.ape sumbangan ko pd johor.ko nak penuhkan cine kt cni pastu ko nak halau melayu dari johor yer.aku tau ape muslihat ko.ko nak johor bergabung ngn singapore kan.senang la ko nak pgi singapore jumpe lee kuan yew berbincang nk jatuhkan malaysia dari orang melayu.satu pesanan utk cina gelang patah,kalau kau semua undi dap,tau la nasib kau cmne nnt.melayu x kan bagi muka lagi kat ko.

      Delete
    5. melayu johor x suke kt cina tp p jd kuli batak cina kt singapore...

      Delete
    6. Jd kuli batak cina kt Johor nk buat mcmana?

      Delete
  10. Bang non kena suruh keluar dari masjid di p.pinang masa nak bg tazkirah ilih orang kg situ wowww..malu ahhh.belum pernah terjadi dalam dunia seliberity kena halau merah padam muka nya .ini baru padan muka kata orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti umno jugak punya kerja kan..kan..kan..

      Delete
  11. mmg bole padam! spr penipu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spr tak salah, ini semua kerja umno kan..kan..kan.. hikhikhikhik...

      Delete
    2. yg salah rakyat malaysia..salah pilih kerajaan

      Delete
  12. Bang non pi bg ceramah kt sabah naik helikopter....banyak duit .awat tak tanya duit mai dari mana..ini misti salah umno nih.x bolih jadi umno minti di persalahkankankankan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Away dengki, takkan ko rang je nak sedap

      Delete
    2. Abg non kata mmg sdap tapu kamu harus jd penjilat

      Delete
  13. Kit siang kena halau .milo suam dan pecacai pr semua you all kasi spin ckit ckap ini semua keja bn ni.sya malu ooòh

    ReplyDelete
  14. Awat yehudi zionis pakat ramai2 doa pakatoon? Ce habaq mai, yehudi doakan pas skali la tu,awat jadi lagu ni? Hebat no..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suke dia lah, dia pun baca kita gak

      Delete
    2. maksudnyer..satu dunia dah meluat kt BN

      Delete
    3. Betul bro.gua setuju!

      Delete
  15. Hok olo,tobat bekeng set pakate ni,bakpo set jubor kelareng yahudi doa pakate?nate pakate ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini misti keeja bn ni menghasut puak yahudi buat doa kt fuckkaaarton ni.x dak keja orang lain dh ni.kita misti saman serarus juta ni.

      Delete
  16. Apa beza hindu doa, kristian doa, budha doa?

    ReplyDelete
  17. Awatlah bangang milo ni dalam tempat mengundi ada wakil calon calon yang bertanding apalah lu kecoh.ini swmua poyoooo....

    ReplyDelete
  18. Kena halau dekat masjid , malulah anwar macam ini , nak bagi tazkirah konon , politik kepala tahi betul ...

    ReplyDelete
  19. Nurul x berani nak pi kt lembah pantai takut kena halau gak poyoooo beb

    ReplyDelete
  20. Yang penting gua dh ngundi pujaan hati gua dari dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
  21. Milo sila jawab calon pkr di kem pga hulu kinta perak bg tau spr telus.masa dia meninjau proses pengundian disitu...

    ReplyDelete
  22. idea dakwat kekal, idea siapa?? bukan BERSIH ke yang sangat perjuangkan pilihan raya yang bersih dan adil.. kenapa masih nak pertikai dakwat kekal relevan pulak. b

    ReplyDelete
    Replies
    1. Use your brain, Sir. PR people don't manufacture or make the goddamn ink.

      Delete
    2. Lain kali suruh pr ambil tender.moyherfucker pr

      Delete
    3. terimalah hakikat suara majoriti.. kalau dap, pkr dan pas tak dapat membentuk kerajaan persekutuan, tak payah nak cari pasal tak tentu arah. adakah pakatan rakyat loser tak bermaruah?

      Delete
    4. Pembangkang dah biasa klh pru.tak pernah kecoh pun.yg takut kalau BN kalah mcm 13 mei.tp rakyat skrg dah sedar dn cpt dpt info tak mcm dulu.so siapa menang rakyat msia dah matang skrg.

      Delete
  23. Kalau dh dinamakan fuckartoon.itulah kejanya.bangkang bangkang bangkang dari longkang.beediri bangkang.dusuk bangkang.nonggeng bangkang..last lastt kena sondol.padan muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai Beruk Nasional ni suka sangat mencarut. Nak guna keyboard pun tak reti nak space lepas titik (.). Kesian Umngok. Can't even spell properly.

      Delete
    2. Macai pakakatan ronggeng.pooodahh

      Delete
  24. Cutie doll,dh tengok pic najib dgn atlantuya yg diusung pakatan?tunjuk ngn org2 kampung,tu pic bapak sgala edit,apasal pakatan tak repot polis kes ni?hidup dgn fitnah..ingat,smuanya bmula 1998,patah leher,arsenik,hiv,duta turki,smua temberang je lebih,apasal tak nak brsumpah?pelik.

    ReplyDelete
  25. Dah bg 4 negeri,apa jadi? Bkn nak jaga btul2,tengok msalah air slangor,kelantan,hak asasi pnduduk pn xdapat nk setel,yg naik kandang babi,rumah urut,datum jelatik,trowong 2ringgit,bnyk lagi klu nk crite,idup pnuh ngn tipu muslihat dn fitnah..hudud apa crite?tetiba kluar kongsi kalimah pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So kalimah pd badge Polis2 cina,india dn bangsa lain kena tukarla!Jgn bg mereka pakai.

      Delete
    2. Setel juga masalah air diPahang.dah lama Bn perintah janji tggl janji wei!

      Delete
  26. Buka mata tu dn buka hati,ketua2 kau ada bgus sgt ke?pecahbelahkn bangsa malaysia je 24jam,kalau dh mentaliti pembangkang..dh bg pluang pmpin 4 negeri tp masih mentaliti pmbangkang,elok kekal jd pmbangkang je.

    ReplyDelete
  27. Kau suruh la ketua kau tu brsumpah dgn tertib mgikut syarak dulu,bru kau bole backing dia,nk bzina mmg kna bwk 4 saksi ke?

    ReplyDelete
  28. Cyber attack and spins ....berhati hati rakyat malaysia ...mainan cyber BN sesamseng di jalanan....membully orang di alam cyber menakut nakut dan kutuk mengutuk. They will also create stories to say for sensation and then spin it as fitnah oleh PR. Ke zaliman in akan memdadak meningkat sehingga pilihanraya. Please take everything with a pinch of salt. Halau menghalau dan membully macam samseng adalah cara BN memerintah malaysia....penyokong BN yg kurang ajar dah berleluasa. Lepas tu dia puas hati mengaibkan dan memalukan orang lain.....cara BN buli membuli dan memalukan orang dan mencerca orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceemin diri dulu bro sebelum mengata orang awat puak hang bagus sangat ker? Hj hadi bagi pc hanya lima persen jer hudud.entry di atas milo cakapapa .calon pkr sun ulu kinta di kem pga ulukinta cakap proses pengundian Dijalankan telus beliau mengakuinya .ni apa citer bangang betul kamu ni

      Delete
  29. Barisan pn tak sempurna,takde yg sempurna dlm dunia ni,tp jgn la pilih yg paling haprak,stakat ni keislaman malaysia msih utuh,yg penting adalah tauhid,klu kalimah allah dh djadikan 3 entiti,mna ada lg tauhid?dasar porak peranda btul korang ni,korang jwb la kat masyar nt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo aqidah tauhid dah mantop, apa pun tak boleh kacau. 3 entity tu orang nasrani bukan islam.

      Delete
    2. Masaalahnya puak kamu buat orang lain x hormat lagi pada islam

      Delete
    3. Puak mu la yg pmain isle,mu kaji alik,mehdir dlu pnah izinkan pas buat hudud,bakpe nik aziz dok waknya? Dlm dunia ni kalo mu nak ahu,cuma dimalaysia ni jak isu khalimah jd femes jd pdebatan,mu nak ke dengok anak mu nanya papa,tadi adik lalu dpan rumah allah,nmpok allah ke paku kat tiang,mu nak ke dengor anak mu nanya mu lagu tu? paling pelik puok ulamak sndiri sokong bab kalimah dguna nasrani,mu ni btok ke dok?pikire mu dh busok garo2 pas,mu undi pas mu syirik,taubak!

      Delete
  30. lee kuan yew memandang tinggi fenomena pru13.. jika dap boleh menguasai malaysia, tak mustahil pap akan berunding dengan dap untuk menyertai malaysia semula.. namun, sudah tentulah lee hsien loong tak layak jadi perdana menteri malaysia. hanya LIM GUAN ENG yang boleh jadi perdana menteri malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaya ni beb.hapuskan dap.

      Delete
    2. Singapore pun tak ingin menyertai Msia.Buat apa negara dia kaya raya nak tanggung htg msia berbillion2.Rakyat dia aman damai krg jenayah.Guna otakla bro dia ada duit.Tg Pagar,Batu Putih dah dpt kat mrka.Pasir negri Johor pun mrk beli utk tambak negri mrk.Fikirla secara logik dan holistik.

      Delete
    3. Saya setuju.baru blk dari Singapore.Simpanan negara dia 7 keturunan pun tak habis makan.Negara yang tak ada hutang.Jalan pukul 3pagi pun rasa selamat.kagum saya dengan kawan2 dari segi segala aspek.

      Delete
  31. Bn munkin menang lembah pantai , gerak kerja bn tersusun dan bersepadu , habislah lu nurul izzah , lu pandai cakap tak pandai buat , dengan anwar sekali akan hanyut dipermatang paoh ..

    ReplyDelete
  32. Pas semakin keliru , kenapa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini dakwat stopa ali ny kot huhuhu kejaan milosuam nk mnipu jer tp dia pnye tipu mcm siol jer..askar ni mcm askar kiram jer kehkeh

      Delete
  33. pr akan menang bergaya.. kerana politik jubo umno.. umno dah tk reti berpolitik. tengoklah cai2 umno sekarang. kepala otak yang dianugerahkan Allah telah diresapi kelucahan melampau. teruskan cai2

    ReplyDelete
  34. Apelah...dakwat mmg la akn ilang kalo disental2...akai ada x...kalo x bole ilang terus, buat tatu...lg satu,bgus la dakwat tue ilang, kalo x ilang, cmner korang nk solat, nk mndi wajib...kelakar la korang nie

    ReplyDelete
  35. kenapa mainstream media hanya memberi ruang publisiti kepada barisan nasional dan pakatan rakyat untuk berkempen dan dihighlight dalam berita setiap hari.. sedangkan malaysia adalah sebuah negara demokrasi berparlimen!!! calon bebas juga berhak diberi ruang di televisyen untuk berkempen. begitu juga dengan parti-parti yang berpotensi diketengahkan iaitu KITA, PCM, PSM, SUPP, BERSAMA, BERJASA.. pru13 kali ini ada banyak perlawanan tiga penjuru dan perlawanan tujuh penjuru.. so barisan nasional dan pakatan rakyat jangan perasan tahap dewa sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon bebas nenek tua itu dah diberi ruang tv3 , sapa cakap tak diberi ruang ....hehe

      Delete
  36. Pr takot dengan dakwat pula , 2008 dulu bukan main lagi suroh spr guna dakwat kekal , sekarang apa sudah jadi , kenapa banyak songeh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau br knal ker PR ni!aku da lame kenal, mmg pakatan haramjadah kuakuakuak

      Delete
    2. Ya baru kenal kesungguhan pemimpin PR membentuk kerajaan baru...

      Delete
    3. Pooodddaaahhhh

      Delete
    4. Takbir!

      Delete
  37. PR ada harapan... teruskn kemaraan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapan bnde mmg mampos PR kali ni..kalid braim sndri pon lari tgh malam

      Delete
  38. Mohon bantuan pencerahan dan penerangan,aku tak sokong sape2 baik umno atau pas,adakah solat aku sah? Kawan aku penyokong DAP,dia ni melayu,adakah solat dia sah sebab dia sokong parti anti-hudud,dia masuk syurga ke? Aku pulak? Tolong explain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cukup rukunnya..mmg sah solat

      Delete
    2. Tp pas kata sebaliknya pada umno per hal

      Delete
    3. Ngko ni bodohla, syarat sah solat pun tak tau.. solat tu diterima @ tidak tu hak allah

      Delete
    4. Kamu yang bebal betul itu hak allah to masaalahnya pemimpin pas yang ckap jadi pengukut totok pas apa lagi percaya maka jadilah sembahyang dua imam.hang ni pekak badak tahap gaban agaknya

      Delete
  39. Bukan lari.. tp joging utk kesihatan

    ReplyDelete
  40. Isunya ckup mudah.. dakwat yg spr kata kekal sekurang2nye 7 ari boleh tanggal guna air@sabun je..makna ada ruang brlaku penipuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lain sua tipu bapak penipu awat hang x kata penipu

      Delete
    2. Jiran aku askar dah mgundi...ari ni kat jari dia masih ada ink..tk tanggal pn..tadi jumpa jiran yg keja polis...tgk kat jari masih ada ink...adik aku pn dah mgundi...aku tanya dia..ink tanggal ke tak...dia kata mana ada tanggal....ini apa cerita...jgn duk buat fitnah..perjuangn islam apa ni...benda cam ni pn nk fitnah....dah jels lg nyata...sape sape yg dah mgundi. .tolong respond sikit..

      Delete
  41. Negara lain pun ada yg guna dakwat tapi xde lah sekalut dan sekecoh bos milo suam,mcm dh tau je akan kalah,orang yg trdesak je yg akan buat mcm ni..klu dtakdirkan kalah nanti trima aje lah dgn hati terbuka,bkan dgn hati batu.

    ReplyDelete
  42. aku ni x lah suka mana2 parti politik.kira pengundi atas pagar lah.aku saje2 pegi ceramah kerajaan dan pembangkang kat tmpt aku ni sebab nak tengok cmne mereka berkempen.ade satu kesimpulan yg bole aku buat atas pemerhatian aku.parti kerajaan ni menjawab setiap tuduhan negatif pembangkang terhadap mereka manakala pmbangkang ni memburuk2kn tindakan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba bg PR jawab dlm tv.. ada berani ?

      Delete
    2. 1113 kechoh la lu .poyo lah lu

      Delete
  43. Mana ada hilang bodoh. Tengok le elok elok ada lg warna dia. Klu berani masuk le balik mengundi. Bangang.

    ReplyDelete
  44. Parti terdesak dan mendesak..kita tengok 6 mei,slepas kputusan penuh,apa yg akan trjadi,haram jadah btol.

    ReplyDelete
  45. Kita tunggu 6 mei, akan trbukti mna 1 pngikut syaiton yg sbenar,haram jadah xgeti bahasa,jgn gaggu keamanan kami,barua yahudi!

    ReplyDelete
  46. biasala.. dorang ni suka beli brg cap ayam.. benda2 yg under spec.. tapi harga ketuk mahal2.. itu la trend pentadbiran najib..

    ReplyDelete
  47. Undi PR bermakna merelakan negara ini dipimpin oleh orang kafir dan fahaman bertentangan dengan agama Islam serta kebudayaan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul... kita mesti undi mca & mic

      Delete
    2. MCA dan MIC tak seteruk PAS dan DAP sebab UMNO lebih dominan berbanding PR yang membenarkan kata putus dibuat oleh DAP.

      Delete
    3. PR lebih ramai melayu dr bn

      Delete
    4. Mca takda calon melayu..dap ada

      Delete
    5. DAP ada ramai Melayu ... ko buat lawak ke???

      Delete
    6. Anon 9.51

      Ko jangan jadi Melayu Bangsat penjilat orang kafir. Bengap juga macai PR dengan ajaran songsang PR.

      Delete
    7. Betul tu... bengapnya macai ni tak tau kira org melayu calon pr dgn bngok

      Delete
  48. Dakwat x hilang yang jadi hilang bila nak buat isu maka di kikis kuku tu ngn pisau pas di tonyoh nya jari dalam asid mujur x putus kalu putus naya x boleh nak korek milo lagi hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt....

      Delete
  49. Kalo betul boleh hilang p la mengundi lg..ckp berdegar2 pengundi pr banyak..haa undi la 2 3 kali pn tgk pr boleh menang ke x..

    ReplyDelete
  50. Boleh... insyallah PR boleh menang

    ReplyDelete
  51. Orang pr tak ada semangat lagi ..

    ReplyDelete
  52. Betul tu... semangat nak buat fitnah

    ReplyDelete
  53. orang pr cam tau jer nk kalah.pasal dakwat pun nak kecoh.aku nak bagi spr satu idea.untuk yang da mengundi, kita potong je satu jari die.gerenti x tumbuh.jadikan macai pr ni orang awal yg mengundi.hahaha..

    ReplyDelete
  54. Pas 6mei nie milosuam buat parti baru...parti MILO KOREK BERSATU...yg join DAP dn keadilan pnye olang...

    ReplyDelete
  55. Tak perlu dap & pkr buat parti baru..kan dah menang, bn kena bubar pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg PR akn k.o 5mei ni jgn runsing tuan/puan....nuar brahim telah brsdia mnjd pensyrah,hadi nk jd bilal,nik ajis jage cucu da pencen,kit siang mniaga sayur d cmron higland,guan eng tokey kdai runcit n karpal inspektor polis bantuan...tq

      Delete
    2. Lepas 5 mei, ada yg bermastautin di kazakstan.. kg menantu

      Delete
    3. Ooi bes ler kazakstan aku nk ikut pi sana gk.

      Delete
    4. Dia akan pu kat israel.sbb puak puak israel telah me doaakan pakatan aljubs

      Delete
    5. Betul tu.. pi israel keje dgn APCO

      Delete
    6. Buta perut hang ni nawat hang tak tahu kee ekonomi kt malaysia sapa yang pegang dan ekonomi dunia bangsa apa yang pegang.awatlah bodoh sangat .itu jadi Lh penjilat joboq lg dan sia sia mak bapak ko lahirkan ko

      Delete
  56. Saya seorang pemandu lori minyak yang ada 16 roda itu , selama seminggu ini saya menghantar minyak diseluroh negeri disemenanjong malaysia , dari apa yang saya lihat bendera bn menguasai pelusok semenanjong malaysia , syabas bn , tanda tanda rakyat menerima tranformasi najib , anak anak muda pun semakin condong ke arah bn ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skjap jd askar, skjap guru, skjap samseng taik kucing, skjap pmandu lori, skjap psg bendera bn, skjap jd macai... yg aku pcaya jd macai BN je

      Delete
    2. Betul betul betul....sekejap jadi imam sekejap jadi peliwat.sekejap jadi penzina.sekejap jadi macai israel untuk menjaga keselamatan israel.dan yang penting jadi pelacur agama dengan menjual kalimah allah.inilah namanya bangsat

      Delete
  57. Pyokong pr ni syok sdiri la. Mcm2 isu la korang ckp. Dah menang 4 negeri dan bjaya nafikan majoriti 2/3 BN dlm pru 12 lalu pun msh kata spr x telus. Dah guna dakwat pun kata mcm2. Apa takut sangat....kan ada wakil pemerhati bebas dlm pru ni...daftar undi ada...siap semak satu persatu butir2. X ruang utk tipu. Sudah2 le buat isu yg memualkan. Rkyat makin benci....klu nak menang bkn ini caranya. Caranya menangi hati rakyat dgn sesuatu yg lebih baik daripada apa yg BN sediakan....barulah profesional berpolitik. Elak budaya politik samseng. Rakyat benci la....reformasi dah basi la. Rakyat msia dah cerdik...setakat ini walaupun ada kelemahan sy tetap sokong dan undi Umno BN utk keamanan dan kemakmuran negara. Bn pasti menang 2/3 kali ini. Slogan ini kali lah sy ubah LAIN KALI LAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami cuma mahu negara kita aman bukan macam kt negara arab cuba kita lihat apa telah jadi akibat dwngar hasutan tukar.kucar kacir jadinya.maka swnang lah puak luar akan menakluk negara kita .fikir fikir kan wahai rakyat malaysia

      Delete
    2. BN untuk keamanan....peace yo!!! Lupakan PR.

      Delete
    3. Undi BN untuk kemakmuran....Islam, Melayu dan Raja dipertahankan. Bangsa lain turut menikmati keamanan dan kemakmuran serta bebas mengamalkn kepercayaan agama masing2. Itulah keamanan....Keseimbangan dunia akhirat diperjuangkan. PR apa matlamatnya....? Tak jelas...blh citer co citer sket.

      Delete
    4. Tambah pendapatan negeri mcm p.p & slgor.. bukan tambah htg mcm jib

      Delete
    5. Betul berul betul..dengan menjual harta kerajaan negeri pas kata telus dan yang paling penting jual harta selepas kerajaan negeri dibubarkan dngn harga rm 25 rnggit sekaki persegi daripada harga sebenar di pasaran melebihi rm 100 rnggit sekaki pwrsegi.apa relevannya wahai mangkok mangkok pecacai puak pr ni.

      Delete
    6. Betul tu.. BN penah buat kat slgor dulu

      Delete
    7. Hang ni beruk betul orng ckap yg sekarang ni bubar 4/4 jual 15/4 2013 apwr citer ngok ni orng ckp bangkang dari longkang sokong dari joboq.bahlol betul.

      Delete
    8. Jgn mare.. nnti kena jual

      Delete
    9. X marah bro ni nak habaq kt juak juak fuckarton ni.tp nak buat cam nerr ehh.dpa dh pun kena jual sekupang lima duit.hehehe..

      Delete
  58. Masa cuti ni mana pii hah juak juak fuckatoon ni.cari idea ker nak buat spin lagi.milo suam tngh cari lagi artikel nak buat provokasi.semuga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha br skjp ni angota askar mnunjukkn jariny telah d provokasi oleh tiang chua n nurulll izah..mmg pnipu besar geng2 PR ni...KUAT TIPU N PEMBOHONG BESAR...mcm cibai dorg ni smue..

      Delete
  59. Undilah calon BARISAN NASIONAL!! Hanya kerajaan Barisan Nasional yang mampu menjamin MASA DEPAN NEGARA untuk mencapai status NEGARA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI menjelang 2020.

    ReplyDelete
  60. Yea... anggota tentera tu pun telah tampil memberi keterangan sebenar. Rupanya Pakatan telah putar belit cerita. Janganlah nak mengaku bermoral sangat. Kalau sekarang pun boleh putar belit dan menipu, kalau jadi kerajaan nanti entah-entah lagi teruk dari kerajaan sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh mmg puak fuckarto penipu besar pagi petang siang malam asyik menipu jee kejanya.orang dh bg peluang buat lah keja ni tidak bila orang dh nak tukar dpa kata ini kali lah tp kita kata pulak lain kali lah.akai ada ka

      Delete
    2. Betul tu.. cuba bg pluang PR perintah negara 5 thn, klau tak ok kita sokong semula bn

      Delete
    3. Bro, pemerintahan negara bukan perkara main main dan risikonya terlalu tinggi sekiranya dipandang ringan.

      5 tahun adalah tempoh yang panjang untuk memusnahkan negara dan mengundur ke belakang.

      Delete
    4. Ko Ingat boleh cuba cuba ingat main main pondok ke atau main main joboq aljubs atau asmib aiscream dalam jamban ke? Bodoooo punya olang

      Delete
    5. Kita dah cuba bg peluang pd pas di klantan.. nmpak rakyat masih sokong dkat 20 thn. takda masalah pun

      Delete
    6. Kelantan mmg bodoh

      Delete
    7. Bn kelantan yg bodoh.

      Delete
    8. Orang kelantanlah peeempuan buat keja yang jantan dok goyang teloq

      Delete
    9. PAS dah memerintah kelantan dalam 20 tahun dan pada masa yang sama BN memerintah negeri lain. Cuba bandingkan pembangunan kelantan dan negeri lain. Majukah kelantan? Dari segi perangai, kita lihat penyokong bola kelantan suka bergaduh, bakar mercun dan merosakkan kemudahan awam. PAS yang mendakwa sebagai parti Islam gagal terapkan peribadi Islam selama 20 tahun memerintah.

      Delete
    10. Islam hanya nak raih undi jer.kita lihat pemimpin mereka suka buat fitnah.penipu sex ini adalah ciri ciri munafik

      Delete
  61. KADANG KALA SAYA LAYAN JUGA PUAK PUAK PR NI DEKAT KEDAI KOPI , SENANG AJE NAK UJI KEBODOHAN PUAK PR INI , KITA BERMAIN DENGAN PRESEPSI DIA MENJELANG PRU INI , MEMANG TOLOL BETUL PR ITU , ENTAHLAH TAK BOLEH DIAJAR , KALAU REBUNG ITU BOLEH DILENTOR LAGI ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape bende lah mamat ni cite.. takda point lgsung..baik lu balik kdai kopi td main dam aji

      Delete
    2. Ke ko tak faham peribahasa yg dia guna? Tu lah... Ko tu dah jd buluh, dah tak leh lentur...ckap apa pun sure tak faham punya..

      Delete
    3. Tu sbb bn tak mau trima knyataan akan kalah.. 55 tahun dberi pluang..dah jd buluh

      Delete
    4. Ni satu lagi beruk puak kamu yang kuat main persepsi menang menang .ladahal dh tahu nak kalah.sengaja buat penyokong taksub pwrcaya nnt bila kalah mulalah buat hal

      Delete
    5. Terima je lah kenyataan. Kalau BN tak bagus.. Tak yah tunggu 55 tahun utk lingkup... Org kelantan je yg sanggup hidup dlm kemunduran selama lebih 20 tahun bawah PAS sebab zuhud konon mengharapkan syurga..

      Delete
    6. Mereka nak maju macam mana dh tok guru mereka bagitahu rezeki akan turun dari langit dengan x payah berusaha.mmg bangang betul kita disruh mencari bekalan akhirat serta dunia gak.dua dua sekali

      Delete
  62. Dlm twitter tulis bapa saiful kluar pkr sbb nuar tak bg duit? Makna btul le yg U-Turn tu kje puak korang?

    ReplyDelete
  63. Masih kah kau ingat.sekumtum bunga itu.ditapak tangan ini dia menjadi layu lalu ku genggam dia menjadi debu.masih kah kau ingat.lalu hujan turun kita basah bersama masih kah kau ingat...masih kah kau ingat.

    ReplyDelete
  64. REFORMASI! UBAH! INI KALI LAH! TAKBIR! ALLAHUAKBAR!

    ReplyDelete
  65. Hidup UMNO!! Hidup BN!! Ini kali lah kalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kalilah Tukar.TAKBIR!!!

      Delete
    2. Ini kali lah Tukar kelantan. Takbir!!!

      Delete
  66. Kakaka kena tahan ke nyah? Masuk lokap tak? Itulah jangan fitnah. Dosa besar tau!
    Ta..ta..ti..ti..tu..tu.. Mmm..Chak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owww..tak rela I you.

      Delete
  67. Wahahahahahahahaha... blogger milosuam dah kena tangkap.. wahahahahahahaha... dah tak bertuan le pencacai lobang taik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untunglah milosuam hari2 makan nasi lauk kawah lepas ni..

      Delete
  68. Saya nak nasehatkan kepada milo suam dan yang seangkatan dengannya.kalau nak jadi doktor kena belajar ilmu doktor.klu nak jadi penjenayah kena blajar ilmu jenayah dan kalau nak jadi pemfitnah ngn penipu kenalah belajar.....kalau x inilah jadinya sampaikan pecacai yang ada bersama milo suam dalam blog haprak ni dh x bersuara manakan tidak semua pembohongan orang dapat tangkis.lpas ni milo suam jadi pecacai jerlah.

    ReplyDelete
  69. Keh..keh..keh....nampaknya macai2 umno guna strategi serangan berantai...tp...lu lbt la macai...lu org cuma berkokok bg lu org punya tuan mkn...lu org ckp byk mana pun. ...org tak mau percaya...janji kasi bn umno tersungkur...org dah tak mau..lu org tak tau malu ka....macai2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi anjing kuraplah ko lepas ni.. tuan ko dah kena kandang..

      Delete
    2. Kamu pulak jilat spander putih ngn juboq.

      Delete
  70. Semua yg betekak meme bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ko nak menganjingkurapkan diri ko buat ape kat sini..

      Delete
    2. Aku rasa puak fuckartoon lbih dari anjing kurap

      Delete
  71. Tukar milo suam kepada milo banduan hahaha...lawak der

    ReplyDelete